Reflectie Zien darten, doet darten

Ook ik zat in december de hele maand thuis. Ik mocht niet meer naar school toe en voor mijn werk was de woonkamer een thuiskantoor geworden. Hele dagen lang stond de tv afgestemd op RTL 7. Vanaf 15 december tot en met 3 januari was daar iedere dag in de middag en de avond (m.u.v. Kerst en oudjaarsavond) darten te zien. En ik was zeker niet de enige. Ik vroeg me af of deze tv-uitzendingen er ook voor zorgden dat meer mensen zelf gingen darten. Daar rolde uiteindelijk het artikel ‘zien darten, doet darten’ uit.

Wat heb ik hiervan geleerd?

  • Ik heb geleerd dat je voordelen die je al hebt, moet benutten;

Al eerder in deze reflectie kwam mijn werk kort voorbij. Ik werk bij T.O.M. B.V. als contentmarketeer. Dit houdt in dat ik samen met een team van marketeers verantwoordelijk ben voor de producten die op de webshop komen te staan, denk hierbij aan productfoto’s, teksten, specificaties etc. Sinds de uitbraak van corona zijn wij als webshop enorm gegroeid, zeker omdat we als webshop een assortiment aanbieden voor de non-food vrijetijdssector.

Toen de vraag bij mij kwam opzetten of dat er meer mensen gaan darten als het veel op tv is, was het voor mij niet zo lastig waar ik mijn informatie vandaan kon halen. Op onze webshop hebben we een categorie ‘Darts’ waar je alles kan kopen wat je nodig hebt om thuis aan de slag te gaan. Daarom vroeg ik bij een collega van mij de verkoopcijfers van deze categorie op. Ik heb deze privilege natuurlijk omdat ik bij het bedrijf in dienst ben. Ik heb hiervan dan ook geleerd dat ik dit soort voordelen moet benutten, want het geeft je exclusieve informatie die andere media niet hebben.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *